nerais

Tuesday, March 3, 2009

mimpi bapak gik..rindunya ngan nya

malam marek aku mimpi bapak agik koh.mimpi ku ya macam sik logik jk.nama pun mimpi nak.aku mimpi bapak balit rumah mintak belikan pau nyior.beli la aku pake bapak tek.masa ya rumah aku di tengah utan tempat jin bertendang.kamekorang sekeluarga pun sik heran dari sine bapak datang.macam dah biasa jak bapak datang tiba2.ya bapak madah makanan nya di sinun sik nyaman.apa maksudnya ho..wallahualam.kakya bapak mintak belikan baju ujan.siktauk juak la k nya apa.beli ajak la.yang aku kurang paham dalam mimpi tek ada indah zirafah.zirafah yang liar and x tauk la dtg out of nowhere ke kawasan rmh mekorg nak d tengah utan ya.zirafah tek liar tapi mmun nya diberik makn sigek ubat tok nya pande jinak n ngekot cakap kita.udah diberik makn ubat tek alu la zirafah ya bersihkan kirik kanan rumah nak utan rimba ya.zirafah ya cabut pokok.aku pun xtauk gne zirafah ya ble cabut pokok ya sampe luas kawasan ya.mun gajah logik juak la.tp apa bole buat zirafah nak masok dlm mimpi aku ya.heran bin ajaib ku.udahla zirafah ya dapat ngangkat pecahan simen jeraya nak besar.xtauk juak la ku gine nya angkat.aku pun xtauk apa maksudnya.mayb aku rindu gilak ngn bapak kali.rimarek aku terus ngabas kubor bapak.myedekahkan yaasin.pegi sorg2.ada urg ninggal juak rimarek.innalillahiwainnailaihirajiun..tp aku xtauk sapa.yg penting nya hamba Allah SWT.sian udang hrdisk nya rusak.simpati aku..komen kit lok udang

7 comments:

  1. sebagai penafsir mimpi..aku akan menafsirkan mimpi2 ko tok..segala tafsiran adlh rekaan semata2 tiada kaitan dn yg hidup atau mati atau yang belom lahir..mun ada pun scra kebetulan shja..

    bapak mok mkn pau nyior, means bpk mok kita molah meal pau nyior k mkn hol nya kelak..
    bpk mdh mknn nya sik nyaman,means hidup dlm kubor ya sikla sebest di dunia tok..so insapla ko wahai acik
    bapak mintak beli baju ujan, mksdnya bpk mintak doa dr anak2 k memayungi nya di kubor sia..
    zirafah ya pulak boleh dianalogikan sgai kawu..ko tok liar, pi mun dpt sentuhan tarbiyah..insyaAllah ko akn jadi jinak..nengar kata..gikpun ko tok umpama zirafah yang akn membersihkan kubor bapak ya..nmpk kedak sik kuat jak..sik kedak gajah...mun gajah ya, mebi la means angah..kuat dan besar..huhu
    ya jak la tek..
    ya la sian ngn aku..rosak harddisk..ko tok pun sigek, tauk da aku rosak hardisk,xda kom, suh juak aku komen..apa la..

    ReplyDelete
  2. mdh xda knk mengenak dgn yg idup @pn mati..sak kuar juak nama mek2 angah..gila tafsiran ko ya

    ReplyDelete
  3. best tafsiran uda...5 bintang untung ta'wil mimpi ya..insaplah cik atas ta'wil mimpi ya...
    sigek yg kmk sik poas ati ngan uda ialah nya boleh mintak duit rm900 kol 1 pagi kei meli nano ipod..sabar ajaklah...

    ReplyDelete
  4. anjang senang kali jak mok merik duit eh..aku mintak rm900..lalu nanyak akaun no..lalu nk merik..haha..nasib bait aku jujor dan bukan pengepau...hahaha

    ReplyDelete
  5. Ya buktinya anjang sayang ngan adik2 anjang...memberi tanpa syarat...huhu...terharu sik?

    ReplyDelete
  6. alaah..ng quit gila juak la permintaan rm900 pd pkl 1 pg ya.aku nk samseng tk pn x pnh gk molah pemintaan ya.mun ada history knk berik mok juak aku coba lenkali.mintak duit k meli suzuki swift hahahaha..saja bikin panas

    ReplyDelete
  7. alu aku juak la d srh insap.mcm la aku tok jaik glak.sedey ku..

    ReplyDelete