nerais

Sunday, April 12, 2009

rumah ku disangka banyak nyimpan dr..hahaha..nang sengaja lawak

kejadian tok berlaku malam tek.masa isya' bok masok.lepas maghrib tek aku bukak komputer mok diat csi.aku diat csi sambil make headpone.aku nutup la api ruang tamu sebab nak merasa suasana macam diat wayang tek.hahaha (telanjo kali jak).tapi api dapor aku bukak.so, aku mpun rumah udah gelap awal la dalam pukol 7 lebih giya udah gelap.tiba tiba jak tengah syok aku diat cita,kedengaran sora2 kanak2 rebina merik salam."assalamualaikum",berkali-kali.oleh kerana rumah urang lain dekat juak aku pike rumah urang lain nak diberik salam secara beramai-ramai ya.setauk aku rumah aku tok neyda pengunjong asing.pengunjong tetap macam mimi ngan meg ada la.ya pun sidak akan mesej mun nak datang.heran bin ajaib.kejadian tok berlaku sekelip mata jk.tilit la aku dekat pintu lok.pasya senggaut ku ngasok tudong.berame2 jk mbiak menyerbu rmh aku sedangkan aku sik kenal cdak ya.
serta diat muka aku dekat pintu alu la suma mok kelaka,jumlah mbiak nak dtg ya dlm 5 urg kdk ya la.aku msh blur gik ms ya.dh nama suma kelaka,ney la aku mok tauk sapa nk aku dengar.srh jk la msok rumah.sik sanggup ku mok negar cdak bisin2 diluar rmh ya.paduhal camtok citanya,cdak ya ada nak molah sketsa k subjek bm cdak.slh sorg miak ya mdh bpk nya mdh urg d rmh aku ya bnyk bole mintk tulong.agik la aku heran.paduhl slh sorg miak ya anak cikgu roslan jiran aku.nya ngembak geng2 sketsa nya ya.miak ya mdh bapak nya madah di rumah aku ya bnyk dr.ya baruk pecah palak mike.maka ngak anjang sorang jk dr.lelah aku nerangkn perkara sebenar.cdak ingt anjang keja di kch kali.sekali ku mdh anjang keja di betong bok cdak suma ya side epek.alu la cdak mdh cak mok infomation psl penyakit kencing manis ngn darah tinggi.mok infomation detail la.cdak mdh cikgu cdak mok infomation drpd doktor sebenar sak cdak mpun markah lebih bagus n lebih diiktiraf la mun kedak ya.aku pn x brapa nk paham.cdk mok present ari rabu tp bok nk crk sourse.udah nasib cdk kenak lecture aku sbb bok nk crk sos.mcm la aku tok bait gilak,maka slalu ada jk molah keja last minit.nk x nulong pn x kempang ati so aku juz mdh aku hanya dpt nulong apa yg dpt jk la.pandey la aku bulak mdh anjang tok slalu sebok mn aku nk tepon nya pun ssh.hahaha.ng dh nama muka pande mulak.cdak nembiak siap nanyak aku sekolah cine gik ya.ng gila la miak ya.ya ku sik suka.ada ka aku disangka masih sekolah gik.maka aku tok dh tua.hahaha. tok la pengalaman nk xpat dilupak kan dlm minggu tok.ng kadang2 ada jk urg dtg mintk tulong out of nowhere.

3 comments:

  1. sik ko menyamar jak jadi doktor..pasya ngarut ko psl penyakit ya..pasya..side efek cikgunya dgn sketsa sidak

    ReplyDelete
  2. mun aku jd doktor nang ku diagnosis mati suma patient ya

    ReplyDelete