nerais

Saturday, January 3, 2009

Kesimpulan kejadian ya tek……

Aku bena2 kesal masa mula2 duit ya gugok.pasya aku rasa mcm bukan rezeki aku jk duit ya.dh mula giv up la ngan duit ya.kakya aku rasa mesti juak menuntut duit ya sbb nya hak aku.gikpun mn nya ilang xtauk cney xpa,tok aku tauk duit ya d cney.tp Alhamdulillah aku d temukan ngn maslin ya.mula2 ya aku berpikiran negative ngn nya sbb nya make bj itam mcm remaja nak lepak d luar bank islam ya masa ari kejadian ya.siap ingat nya slh seorang dr cdak nak lepak ya.hahaha.nang sengaja negative la pikiran aku tok.kak ya aku rasa mcm x sangka jk dlm kesusahan mcm ya.ada juak la kesenangan.contohnya..duit ku gugok pasya aku dtemukan dgn urg nak betol knl ngn urg d sia.ya la d sebalik sesusahan mesti Allah akan tunjok kan jln.mun dikira2 tek mcm mustahil jk akan temu urg nk sanggup nulong stranger mcm ya.pasya kebetulan gik mak nya keja d sia.yala mcm kebetulan yg memeningkan.pasya psl duit ya gik.ingt tek bukan rezeki.pasya x psl2 dpt kenalan baru.paduhal memang rezeki pun.ya la as long as kita x giv up.Allah akan nulong kita.mungkin ada hikmah d sebalik kejadian tok…komen ckit lok anjang…

2 comments:

  1. Lupak mok nanyak kesudahan cerita hari ya waktu telepon marek...

    Kesimpulan:
    1) Jangan buruk sangka ngan org. Jangan nilai org dari luaran. Dalam masa yang sama mesti mok berhati2, jgn sampai tertipu.
    2) Kejadian ya menunjukkan kita saling memerlukan antara satu sama lain. Jadi, janganlah kita sombong dengan sesiapa pun. Seorg cleaner yang kita sik kenal pun mungkin main peranan besar dalam hidup kita.
    3) Rezeki ya di tangan Allah. Nya merik pada siapa yang Nya maok, Nya nahan dari siapa yang Nya maok.

    Wallahua'lam... :)

    ReplyDelete
  2. ya la kawu nyuruh anjang komen..kan da kenak tazkirah..hehe..-uda-

    ReplyDelete