nerais

Saturday, January 3, 2009

Duit rm50 yg malang sekejap…..

28/12/2008-blt kch dr sebat ngn anjang..sampe kch dlm pkl 10 lbh. jln2 g mjc ngn anjang mok beli brg dapor nya.anjang ambik duit d rhb rm3000 k pndh rah bank islam tp x sempat sbb nya ngejar bas g betong pkl 1 ptg. takut kenak tinggal bas.alu lah aku diamanahkan ngebank in kan duit ya lekak ngantanya.anjang mdh ambik rm50 dr duit nak k bnk in ya k aku blanja.jadi, duit nk k bnkin ya tek tinggal rm2950 la.aku tek dgn semon nya g bnk islam pas anta anjang ke terminal bas tek.dpn bank islam ya rame ada jk remaja puteh kunin lepak.dhla suma make baju itam.kedak gerak khas punk jk anjang ho. dgn konpiden nya aku ngeluarkan duit dr sampol srt n agak deposit mesin. alu engkh suma duit ya sekaligus.dh aku engkah duit tek baruk aku diat notis dekat mesin yam dh boleh engkah 10 keoing duit jk sekali masok.udah terlanjo engkh la aku duit tek.nerves dh aku psya. X semena2 nya mesin ya alu muntahkan duit nk lebih ya tek.alu mengambo la duit rm50 dpn mesin ya.lelah aku ngutip.nasib juak x bnyk urg dlm sia.pas ku ngutip duit tek aku trsknla ngebankinkannya. Dh abis ku engkh duit tek barukla aku mendapati duit ya x cukup rm150.mksd nya ada 3 igek rm50 ilang. heran juak ku. Lps ku siasat2 rupanya duit ya gugok antara mesin ya ngn pintu nk k nutup mesin ya.adooh..malang ada jk nasib. Panic la aku pasya dan dgn muka x malu nya aku mntk tulong pakcik singh nk ada d tepi aku ambik duit mdh duit ku gugok dlm mesin ya mpun kwsn.bait pakcik yam k nulong aku.nya siap anok mesin ya gik ya sbb ada ndah boleh memerangkap duit urg. Pakcik ya ambik pemplet nk ada d sia k cungkil duit.alula dpt la sekeping rm50. Aku alu terbodo d sia xtauk nk molah pa2. Dan dgn muka sik malu mntk tulong urg.dhla aku tk nang pantang mn mntk tulong urg nk x dikenali.tiba2 dtg 2 urg laki ambik duit d mesin atm.heran jk nya diat mek2 pakcik singh ya terkorek2 dkt mesin ya.alu la nya poret nanyak phl. Kakya siap nulong gik ngorek.dpt juak la sigek gik rm50.so kinek tk tinggl sigek gik la rm50 nk malang.d tilit dr atas mesin yap n dh x nmpk gk byg.ku rs nya terperosok debah mesin ya.yala x Nampak oleh mekorg.miak laki nk bait ya pun alu kamboh nulong aku nk terbodo d sia.siap nulong aku crk guard tp x jmp.ada la terjmp sorang laki nk keja d sia.tp laki sial ya xpat nk nulong sbb na mdh kenak tnggu ari selasa bok dpt bukak mesin ya.apa ndak ka nasib duit ku pasya.mun urg lain tauk nang dh d ngapnya.to be continue…..

No comments:

Post a Comment